Benvolgudes famílies,
Avui les 20.30h ,a l'escola, fem la primera reunió mensual de l'AMPA.
Esteu tots i totes invitats
Ordre del dia
1.-Organització i projecte pel curs (doc. adjunt).
2.- Informació de comissions (instal·lació rocòdrom, inici extraescolars, etc.)
3.- Reunió direcció.
4.-Diversos.
Gràcies
Comissió d’acollida
Proposta de comissions i calendari reunions
Obrir l’escola, rebre els pares i mares de P-3 i aquells que busquen escola.
- Dona la benvinguda a pares P-3 al setembre, seguir el procés del pròxim P-3 des del maig vinent.
- Preparar les portes obertes al febrer.
- Seguiment del primer any dels nens a l’escola
- Donar suport als pares i mares durant el primer curs
Comissió relacions internes
Millorar la participació, el nombre de famílies implicades, el
clima de l’escola.
- Reunions periòdiques amb direcció, mensuals, postJunta.
- Dinamització dels pares i mares dels diferents cursos amb noves activitats, dissabtes matí.
- Buscar maneres que el coneixement del que passa a cada grup arribi, i la visió d’escola estigui a cada grup (pares i mares enllaç o delegats?).
- Facilitar la coordinació entre Junta, representants d’AMPA al Consell Escolar i escola.
- Demanar setmanalment a les diferents comissions un petit report amb les diferents accions i coordinar-lo amb comunicació per fer la seva difusió interna i externa.
Comissió comunicació
Explicar, difondre i ‘vendre’ tot el què fem.
- Gestió i continguts del bloc i de l’app.
- Coordinació amb web de l’escola.
- Pensar la possibilitat de ser present a xarxes socials, ús de whatsap, cartelleria, etc.
- Pensar missatges, cartells i ‘productes audiviosuals’ per millorar l’autopercepcióde les famílies i l’escola, i la imatge cap enfora.
- Comunicació interna i externa de les diferents tasques de les comunicacions, a partir dels reports recollits per relacions internes.
- Crear una bústia de recollida d’opinions, necessitats i/o suggeriments dels pares i mares de l’escola (siguin de l’AMPA o no).
- Recollir i difondre informacions importants (actes, festes, reunions...) proporcionats per relacions externes.
Comissió crelacions externes
Aprofitar totes les oportunitats externes per l’escola, i vetllar
pel bon nom de l’escola i ampa al barri i districte.
- Relacions i aprofitar serveis de la FAPAC.
- Relació amb AMPES del districte i Ajuntament, Consorci.
- Relació amb entitats barris Fort Pienc i Sagrada Família.
- Seguiment de les qüestions educatives generals i el seu impacte en l’escola.
- Ser presents a les portes obertes d’altres escoles i escoles bressol a partir del gener.
Comissió de Festes
Fer viure el calendari festiu de l’any amb diversió i enriquiment cultural i educatiu (Carnestoltes, final de curs, etc.).
- Disseny, organització i logística de les festes.
- Relació amb patis oberts, cinema a la fresca, etc.
Comissió manteniment i seguiment d’obres
Vetllar per la qualitat i el manteniment de les instal·lacions, i l'execució correcte
de les obres
- Coordinació i impuls amb l’escola i el consorci d’Educació per al seguiment i bon manteniment i execució de les obres.
- Seguiment tècnic.
Comissió de llibres
Pensar i aprendre per posar en funcionament el curs vinent, la
socialització de llibres
- Relacions amb l’empresa externa que ho gestiona, i contactes amb altres escoles per estudiar nous sistemes de socialització de llibres.
- Coordinació amb l’escola.
- Involucrar a un grup de pares i mares voluntaris per desplegar-ho.
Comissió extraescolars
Complementar l’educació dels nostres fills i filles amb activitats de qualitat.
Esportives
Vetllar per la diversitat i qualitat de l’oferta esportiva.
- Seguiment i optimització del contracte amb l’empresa que porta a terme les activitats
- Prendre el pols a l’opinió i satisfacció dels pares i mares amb les activitats.
- Comparar amb altres escoles si la qualitat més la òptima.
- Vetllar perquè els nens i nenes tinguin el material esportiu adequat i tractar de proporcionar el que sigui necessari per a la correcta realització de les activitats
- Buscar possibles noves activitats.
- Activitats adreçades als pares i mares.
No esportives
Vetllar, per la diversitat, qualitat i innovació en les activitats.
- Prendre el pols a l’opinió i satisfacció dels pares i mares amb les activitats.
- Detectar necessitats noves.
- Seguir el bon funcionament de les activitats.
- Seguiment i optimització del contracte amb les empreses que porten a terme les activitats.
- Activitats adreçades als pares i mares.
Comissió menjar i educar
Bon funcionament, qualitat i fet educador en el servei de menjador.
- Seguiment de la qualitat del servei amb l’empresa que el porta i pont entre menjador i famílies.
- Seguiment nombre de monitors i monitores.
- Seguiment i suport d’activitats educadores en horari de menjador.
Comissió casal
Vetllar per la qualitat del servei i la satisfacció de les necessitats dels pares i les mares.
- Contractació de les empreses que realitzaran les activitats dels casals de Nadal, Pasqua, Juny i Estiu.
- Detecció de noves necessitats i demandes.
Comissió famílies dins l’escola
Pensar activitats de participació de les famílies en el fet educatiu. Reforçar-ne
la implicació de les famílies.
- Colònies, dia del menjador, explicar contes els divendres als grups d’infantil, Sant Jordi, explicar professions dels diferents sectors professionals als nens del cicle superior, etc.
- Coordinació amb l’escola d’aquestes o altres propostes
Comissió xerrades i conferències
Buscar temes d’actualitat i d’interès per la comunitat educativa i portar persones de les puguem aprendre.
- Buscar conferències interessants dins l’àmbit educatiu
- Coordinar-se amb l’escola, per tal d’establir un calendari conjunt i tractar que el màxim nombre de membres de la comunitat escolar hi pugui assistir.
- Coordinar-se amb altres comissions per fer-ne difusió.
Junta.
reunions mensuals
CALENDARI: Fixar tots els darrers dijous de cada mes a les 20.30h, de setembre a juny.
- President: suport i coordinació comissions.
- Tresorer: finançament i gestió econòmica, fundraising. (Pensar si algú s’hi pot sumar per
buscar noves fonts de finançaments, presentar-nos a subvencions noves, etc.)
- Secretaria: actes i documentació.
- Vocals responsables de les comissions.
- Socis i sòcies.
2 assemblees a l’any:
Millorar la participació, la devolució d’informació i mirar
d’implicar més les famílies.
- Primer dimecres de febrer: pressupost i balanç.
- Darrer dimecres de juny: comiat del curs, balanç del curs acabat i reptes per al curs següent.